İran, Hürmüz Boğazı’ndan geçecek gemiler için yeni birim kurdu. Gemilere e-posta ile bildirim gönderilecek ve belirlenen rota dışına çıkılması halinde DMO müdahale edecek.
İran Cumhurbaşkanı İbrahim Pezeşkiyan, Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapacak gemiler için yeni bir birim oluşturulduğunu duyurdu. Yeni uygulamaya göre, boğazı kullanmak isteyen gemilere e-posta yoluyla bildirim gönderiliyor. Bu bildirimde geçiş kuralları yer alıyor ve gemilerin bu kurallara uyması zorunlu tutuluyor.
İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO) Deniz Kuvvetleri, Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapan gemilere yönelik yeni bir uyarı yayımladı. Açıklamada, boğazdan geçiş yapmak isteyen tüm gemilere hitaben, belirlenen tek güvenli rotanın İran tarafından daha önce ilan edilen koridor olduğu belirtildi. Diğer rotalara yönelen gemilerin güvensiz bir duruma düşeceği vurgulandı.
DMO Deniz Kuvvetleri, kurallara uymayan gemilere karşı kararlı müdahalede bulunulacağı yönünde bir uyarıda bulundu. Bu yeni düzenlemelerle birlikte, stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı’ndaki deniz trafiğinin güvenliği ve kontrolü artırılmayı hedefliyor.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.