İran, ABD ile müzakere masasına oturmayacağını ve gerekirse 8 yıl savaşabileceğini açıkladı. Hamaney’in danışmanı Muhbir’den dikkat çeken ‘savaş’ çıkışı…
İran, ABD ve İsrail’in saldırılarına karşı sert bir açıklama yaparak, ABD ile müzakere etmeyeceklerini ve gerekirse 8 yıl savaşabileceklerini duyurdu. Açıklama, İran lideri Ali Hamaney’in danışmanı Muhammed Muhbir tarafından devlet televizyonunda yapıldı.
Muhammed Muhbir, ABD’ye güvenmediklerini ve herhangi bir müzakere niyetlerinin olmadığını vurguladı. Muhbir, “ABD’nin niyeti İran’ı işgal etmek değil bölmek,” şeklinde konuştu.
İranlı yetkili, ABD-İsrail saldırılarına uzun süre karşı koyabileceklerini belirterek, Irak savaşını örnek gösterdi. Muhbir, “Savaşı gerekli olduğu kadar uzatabiliriz. Nitekim 8 yıl süren Irak savaşı döneminde de aynı şekilde hareket etmiştik,” dedi.
ABD ve İsrail, Tahran ile Washington yönetimleri arasında müzakereler sürerken 28 Şubat’ta İran’a askeri bir saldırı başlatmıştı. İran da bu saldırılara, İsrail’in yanı sıra ABD üslerinin bulunduğu Katar, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Bahreyn başta olmak üzere bazı bölge ülkelerindeki hedeflere saldırılarla karşılık vermişti.
Saldırılarda, İran lideri Ali Hamaney’in de aralarında bulunduğu çok sayıda üst düzey yetkili hayatını kaybetti. İran Kızılayı, ABD-İsrail saldırılarında toplamda 787 kişinin yaşamını yitirdiğini açıkladı.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.