Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin yenilenebilir enerji hedeflerini açıkladı: 2035’e kadar 120 bin megavat kurulu güç ve dışa bağımlılığın bitirilmesi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen 2025 Yılı Yenilenebilir Enerji Yatırımları Toplu Açılış Töreni’nde önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin enerji stratejisinin merkezine yerli ve yenilenebilir kaynakları aldıklarını belirten Erdoğan, temel hedeflerinin enerjide dışa bağımlılığı sıfırlamak olduğunu vurguladı. 2035 yılına kadar güneş ve rüzgâr kurulu gücünü 120 bin megavata çıkarmayı planladıklarını ifade eden Cumhurbaşkanı, bu süreçte 80 milyar dolarlık bir yatırım hacmi öngördüklerini açıkladı.
2025 yılı içerisinde 78 farklı ilde toplam 7 bin 110 elektrik üretim santralinin hizmete alındığı bilgisini paylaşan Erdoğan, bu projelerin 5,6 milyar dolarlık bir yatırım değerine ulaştığını belirtti. 8 bin 313 megavatlık yeni kurulu gücün sağladığı elektrik üretimi sayesinde, yıllık 1,8 milyar dolarlık doğal gaz ithalat faturasından tasarruf edileceği kaydedildi. Yenilenebilir enerjinin toplam kurulu güç içerisindeki payının yüzde 62,5 seviyesine ulaştığına dikkat çeken Erdoğan, Türkiye’nin enerji arz güvenliğini bir millî güvenlik meselesi olarak gördüklerini yineledi.
Küresel ölçekte yaşanan enerji krizlerine değinen Erdoğan, özellikle Hürmüz Boğazı’ndaki gelişmelerin enerji tedarikinin ne kadar kritik olduğunu kanıtladığını ifade etti. Türkiye’nin rüzgâr, güneş, jeotermal ve hidroelektrik alanlarındaki yüksek potansiyelini değerlendirmekte kararlı olduklarını belirten Cumhurbaşkanı, çevresel hassasiyetleri istismar eden yaklaşımlara karşı projelerin sürdürüleceğini vurguladı. 2026 yılı büyüme hedefleri ve artan enerji ihtiyacı doğrultusunda altyapı çalışmalarının kesintisiz devam edeceği bildirildi.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.