COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra’daki İklim İnovasyon Forumu’nda 2035 yılına kadar enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikten sağlanmasını hedeflediklerini duyurdu.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, İngiltere’de düzenlenen Londra İklim Eylem Haftası kapsamında İklim İnovasyon Forumu’na katıldı. Kurum, Antalya’da gerçekleşecek COP31 zirvesinin ana gündem maddelerini elektrifikasyon, atık yönetimi, dirençli şehirler, eğitim ve finansman olarak açıkladı.
Bakan Kurum, enerji piyasalarındaki dalgalanmalara karşı 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikten karşılanması hedefini ortaya koydu. Ulaşım, sanayi ve bina sektörlerini kapsayan bu stratejinin başarısını, modern altyapı yatırımları ve temiz enerji arzındaki artışla ilişkilendirdi.
İklim kriziyle mücadelede atık sektörünün önemine değinen Kurum, 2035’e kadar atık üretimindeki artışı yarıya indirmeyi hedeflediklerini belirtti. Türkiye’nin deprem bölgesindeki yeniden imar çalışmalarını “dirençli şehirler” konusunda bir model olarak gösteren Bakan, enerji verimliliği standartlarıyla konutlarda enerji tüketimini yüzde 39 oranında azalttıklarını ifade etti. COP31 sürecinde gelişmekte olan ülkelere finansman desteği sağlanmasının ve eğitim müfredatlarına iklim değişikliğinin dahil edilmesinin kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.