Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Türkiye’nin 2053 vizyonuyla dünyanın en güçlü dijital altyapı merkezlerinden biri haline geleceğini duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İnşaat Zirvesi 2026 kapsamında yaptığı konuşmada, Türkiye’nin 2053 vizyonu doğrultusunda dünyanın en önemli dijital altyapı merkezlerinden birine dönüşeceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, inşaat sektöründe klasik yöntemlerin yerini yapay zeka ve gerçek zamanlı analiz destekli akıllı sistemlere bıraktığını vurguladı.
Türk müteahhitlik sektörünün 2025 yılı sonu itibarıyla 138 ülkede toplam 557,5 milyar dolarlık iş hacmine ulaştığına dikkat çeken Uraloğlu, dijital araçların projelerdeki verimliliği %25’e varan oranlarda artırdığını belirtti. Türkiye, bugüne kadar ulaştırma ve iletişim altyapısına 355 milyar dolar yatırım yaparak bölünmüş yol ağını 30 bin 51 kilometreye, hızlı tren hattını ise 2 bin 251 kilometreye yükseltti.
Dijitalleşme stratejileri kapsamında 1 Nisan 2026 itibarıyla ticari 5G hizmetlerini başlattıklarını belirten Bakan, 42 milyon 5G abonesine ulaşıldığını bildirdi. Bakanlık, Karayolları Denetim İstasyonları NET Otomasyon Sistemi’ni 106 noktada devreye alırken, yol ağlarını panoramik kameralar ve mobil LiDAR teknolojisiyle sayısallaştırdı. Ayrıca demiryollarında yapay zeka destekli muayene istasyonları ve havacılıkta dijital kule projeleri ile operasyonel verimliliğin artırılması hedefleniyor.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.