Bakan Murat Kurum, COP31’i bir iklim seferberliğine çevirmeyi hedeflediklerini belirterek 2053 Net Sıfır Emisyon vizyonuna vurgu yaptı.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Kayseri’de düzenlenen 1. Erciyes Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ev sahipliği yapacağı COP31 sürecini bir iklim seferberliğine dönüştürmeyi hedeflediklerini açıkladı. Bakan Kurum, küresel iklim krizine karşı yürütülen çalışmalarda 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma vizyonunun temel alındığını belirtti.
Erciyes Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede Antalya 2035 hamlesinin önemine değinen Kurum, bu girişimin Türkiye’nin iklim diplomasisindeki kararlılığını simgelediğini ifade etti. Bakan, finansmana ve teknolojiye erişemeyen ülkelerden dönüşüm beklemenin hakkaniyetli olmadığını vurgulayarak, küresel çapta kaynakların doğaya yönlendirilmesi gerektiğini savundu.
Konuşmasında 6 Şubat depremlerinin ardından yürütülen inşaat çalışmalarını hatırlatan Bakan Kurum, 2 yıl içerisinde 455 bin konutun tamamlandığını belirterek aynı disiplinin iklim değişikliğiyle mücadelede de uygulanacağını dile getirdi. Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakma sorumluluğuyla hareket ettiklerini söyleyen Kurum, COP31 sürecinin diyalog, uzlaşı ve aksiyon ilkeleriyle yürütüleceğini vurguladı.
Zirveye TBMM Milli Savunma Komisyonu Başkanı Hulusi Akar, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun yanı sıra çok sayıda akademisyen ve sektör temsilcisi katıldı. Bakan Kurum ayrıca, muhalefet belediye başkanlarıyla gerçekleştirdiği görüşmelere ilişkin yaptığı değerlendirmede, bakanlık kapısının tüm vatandaşlara açık olduğunu ve istişare kültürüne önem verdiklerini belirtti.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.