Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, sahte hatları bitirecek yeni düzenlemenin 25 Haziran’da başlayacağını duyurdu. Bir kişiye en fazla 6 hat sınırı var.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yasa dışı faaliyetlerde kullanılan sahte hatların engellenmesi amacıyla hazırlanan yeni düzenlemelerin 25 Haziran 2026 tarihinde yürürlüğe gireceğini açıkladı. Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektöründe Başvuru Sahibinin Kimliğinin Doğrulanma Süreci Hakkında Yönetmelik ile tüketicilere yönelik yeni güvenlik tedbirleri hayata geçiriliyor.
Abonelik başvurularında artık yüz verisi, parmak izi özeti, e-Devlet veya TCKK şifreleri gibi yöntemlerle kimlik doğrulama zorunluluğu getiriliyor. Elektronik doğrulama kabiliyeti olmayan belgelerle abonelik tesisi yasaklanırken, yabancı uyruklu aboneler için Göç İdaresi Başkanlığı’nın sistemleri üzerinden biyometrik teyit şartı aranacak. Ayrıca, bir kişi adına açılabilecek hat sayısına Türk vatandaşları için 6, yabancılar için 3 ve turistler için 1 adet olacak şekilde üst sınır getirildi.
İşletmeciler, mevcut abonelikleri üç ayda bir düzenli olarak kontrol edecek. Ölüm veya fesih gibi nedenlerle doğrulanamayan sahipsiz hatlar tespit edilerek kapatılacak. Kurumsal aboneler içinse işletme büyüklüğüne göre 100 ile 2 bin arasında değişen kademeli hat sınırlamaları uygulanacak. Mevcut durumda limitlerin üzerinde hattı bulunan abonelere ise altı ay içerisinde ücretsiz devir veya fesih hakkı tanınacak.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.