Bir Görev İçin Bir Maaş Kuralı Geliyor Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kamu görevlilerinin maaş uygulamalarında önemli değişikliklerin kapıda olduğunu açıkladı. Yeni düzenlemeye göre, kamu görevlileri yalnızca bir görev için maaş alabilecek. Üstelik, bu maaşın toplam tutarına da bir üst sınır getirilecek. Bu tasarruf tedbirleri çerçevesinde alınan karar, 1 Ocak 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek….
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kamu görevlilerinin maaş uygulamalarında önemli değişikliklerin kapıda olduğunu açıkladı. Yeni düzenlemeye göre, kamu görevlileri yalnızca bir görev için maaş alabilecek. Üstelik, bu maaşın toplam tutarına da bir üst sınır getirilecek. Bu tasarruf tedbirleri çerçevesinde alınan karar, 1 Ocak 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek.
Birden fazla görev yapan kamu görevlilerinin ikinci maaşları artık ilgili kurumlar tarafından bir emanet hesabına aktarılacak. Ödenemeyen ücretler ise genel bütçe kapsamındaki idarelerde genel bütçeye, diğer idarelerde ise ilgili kurum bütçesine gelir olarak kaydedilecek.
Ekonomim’den Canan Sakarya’nın haberine göre, 108 bin gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan 98 bin TL tutarı, kamu görevlilerine yapılabilecek aylık ödemelerin toplamı olarak belirlendi. Aylık ödemeler artık bu rakamı aşamayacak. Ayrıca, ikramiye ve huzur hakkı gibi ek ücret ödemeleri de artık yasaklanacak.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.