Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki, 15 milyar dolarlık ticaret hedefi ve savunma sanayi iş birliğini güçlendirme kararı aldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde gerçekleştirdikleri baş başa görüşmenin ardından ortak basın toplantısı düzenledi. İki lider, Avrupa’nın güvenlik mimarisinde kritik öneme sahip olan Türkiye ve Polonya arasındaki stratejik ortaklığı güçlendirme konusundaki kararlılıklarını yineledi.
Görüşmelerde ikili ticaret hacmi için belirlenen 10 milyar dolarlık hedefe ulaşıldığını belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, yeni hedefin 15 milyar dolar olarak güncellendiğini açıkladı. Savunma sanayiinin iş birliğinin temel taşlarından biri olduğunu vurgulayan Erdoğan, geçmişte İHA projeleriyle başlayan ortaklığın, NATO müttefikliği çerçevesinde daha da ileriye taşınacağını ifade etti.
Ankara’da 7-8 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek NATO Zirvesi’ne değinen Erdoğan, ittifakın caydırıcılığının artırılmasının ortak öncelik olduğunu belirtti. Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki ise Türkiye’den tedarik edilen Bayraktar İHA‘ların Polonya ordusu tarafından aktif olarak kullanıldığını vurguladı. Nawrocki, İncirlik Üssü’nde görev yapan Polonyalı askerlerin varlığının devam ettirilmesi yönündeki taleplerini dile getirdi.
Liderler, Rusya-Ukrayna savaşı ve Orta Doğu’daki gelişmelerin yanı sıra Avrupa Birliği ilişkilerini de değerlendirdi. Polonya’nın, Türkiye’nin AB üyelik sürecine verdiği desteğin önemine dikkat çekilirken, Filistin meselesinde iki devletli çözümün gerekliliği konusunda mutabık kalındığı ifade edildi.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.