Emine Erdoğan, 183 ülkeden temsilcinin katıldığı Sıfır Atık Forumu’nda sıfır atığın iklim mücadelesindeki kritik rolüne dikkat çekti.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, İstanbul Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirilen Sıfır Atık Forumu 2026‘nın açılışında yer aldı. İstanbul Valiliği himayelerinde ve Sıfır Atık Vakfı koordinasyonuyla düzenlenen etkinliğe 183 ülkeden temsilciler, 500’ü aşkın kurum ve 5 binden fazla katılımcı iştirak etti.
Açılış konuşmasında sıfır atık vizyonunu insanlığın öze dönüş yolculuğu olarak tanımlayan Emine Erdoğan, bu hareketin iklim kriziyle mücadelede en dönüştürücü güç olduğunu belirtti. Türkiye’nin ev sahipliği yapacağı COP31 İklim Zirvesi öncesinde sıfır atığı bir iklim eylemi olarak önerdiklerini ifade eden Erdoğan, gıda israfı ve tüketim kültürünün yarattığı ekolojik adaletsizliğe dikkat çekti.
Erdoğan, dünya genelinde tonlarca gıdanın israf edildiği bir dönemde 673 milyon insanın açlıkla mücadele etmesinin vicdani bir yük olduğunu vurguladı. 2017 yılında başlatılan Sıfır Atık Hareketi’nin 2023’te kurulan vakıf ile küresel ölçeğe taşındığını hatırlatan Emine Erdoğan, sanayileşmiş ülkelerin bu süreçte daha fazla sorumluluk üstlenmesi gerektiğinin altını çizdi.
Foruma aralarında Ürdün Prensesi Dana Firas, Zimbabve ve Burundi liderlerinin eşleri ile birçok eski devlet başkanının bulunduğu üst düzey isimler katıldı. Türk kabinesinden çok sayıda bakanın da yer aldığı etkinlikte, Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş ve BM Habitat İcra Direktörü Anaclaudia Rossbach da birer konuşma yaptı. Program kapsamında sergi ve festival alanlarını ziyaret eden Emine Erdoğan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda forumun COP31 yolunda stratejik bir eşik olduğunu yineledi.
Banka başvurularından burs ve yardım başvurularına, iş fikirlerinden ekonomiye kadar geniş kapsamlı içerikler sunan platform.